bericht over de Klimaatmars bericht over de Klimaatmars
Vanuit diverse kant is kritiek geweest op het meedoen aan een mars op zondag die het moeilijk maakt om naar de kerk te gaan. Maar... de Dominicuskerk op de Spuistraat 12 heeft vanaf 11 uur een viering die in het teken staat van Deuterononium en ook aandacht aan klimaatrechtvaardigheid zal schenken. Dit kan een mooie aangelegenheid zijn om eens mee te doen in de oecumenische kerk die nog is opgericht door Huub Oosterhuis. Om 12.30 uur is er ook nog de mogelijkheid van een gezamenlijk gebed in de Westerkerk voor aanvang van de mars.
Carla Dik-Faber zegt in een nieuwsbrief dat Groene Kerken niet blij is met de activiteit op zondag maar nu eenmaal ook niet in de organisatie zit. Zij vindt dat we onze christelijke stem moeten laten horen. Daarom doet Groene Kerken mee en hoopt dat de diverse mogelijkheden om in de eigen gemeente of in Amsterdam vanuit Gods Woord deze dag te beginnen de bezwaren tegen de mars kunnen wegnemen.

Wij brengen dit initiatief graag onder uw aandacht. Er gaan in ieder geval mensen uit Ommen naar Amsterdam.
Als je mee wil doen en lopen achter het banner van Groene Kerken is de verzamelplek om 13 uur op het Westerplein voor de Westerkerk.

Jos Maessen
josmaessen.com