Bericht van de Hervormde Gemeente Bericht van de Hervormde Gemeente
Binnen de kerk is er veel te doen en om een levende gemeente te zijn en te blijven kan niets gemist worden. Dus zeg of denk niet “Ik kan het niet” of “Ik ben niet goed genoeg”. Elk talent is uniek en bruikbaar in Gods koninkrijk. Dat is ook de reden dat ik, namens de kerkenraad, een dringend beroep op u doe. Er zijn verschillende vacatures te vervullen. Dit geldt zowel voor Ommen als Vinkenbuurt. Weet u niet goed wat u mag verwachten als u zich opgeeft om u in te zetten voor de kerk, schroom dan niet om contact op te nemen met een gemeentelid die u er vast meer over kan vertellen. Natuurlijk mag u mij ook altijd bellen en/of mailen.
Er zijn ambtsdragers en ondersteuners nodig op verschillende vlakken. Vindt u het bijvoorbeeld leuk om mee te denken over beleid, hebt u een mening over de uitdagingen en de ontwikkelingen waar wij als kerk voor staan? Of bent u meer van het ondersteunen van mensen in allerlei dagelijkse situaties? Of bent u meer van de cijfers of het (financieel) ondersteunen van mensen in nood? Of geniet u meer van kinderen en wilt u hen helpen om te groeien in geloof? Ook bij PaKaN! zijn er de nodige vacatures, zoals een jeugddiaken. Samen zijn we kerk. U, jij en ik. Samen zijn wij het lichaam van Christus. We kunnen daarin niet zonder elkaar. Dus twijfel niet meer en meldt u aan bij de scriba, Gerry Westerhof. Haar gegevens staan elders in dit blad. Of als u andere leden van de gemeente wilt aanbevelen, mag u dat ook doorgeven aan de scriba.

Gemeenteavond
Donderdag 13 april 2023 organiseert de kerkenraad weer een gemeenteavond. Er zal o.a. worden stilgestaan bij het op te stellen beleidsplan 2024-2027. Een plan dat gedragen moet worden door de gemeenteleden. Vragen als waar staan we als Hervormde Kerk en waar willen we naartoe moeten worden beantwoord. Over de verdere inhoud van de avond wordt op dit moment nagedacht. Op een later moment zult u hierover worden geïnformeerd. Reserveert u 13 april 2023 alvast in uw agenda.

Namens de kerkenraad
Marinus Dunnewind, voorzitter