Bericht van de Werkgroep Kerk en Klimaat Bericht van de Werkgroep Kerk en Klimaat
Recencies.
Er is veel te lezen over kerk en klimaat. We hebben een paar boeken in de kast staan (naast de ingang naar de kerk) en via de de app BKSY in de groep KenK Ommen kun je sommige boeken ook lenen bij een paar leden van de werkgroep.Maar ja, wat ga je nu lezen? Er is nog meer te doen dus als je al een boek leest, is het fijn als het aansluit bij je interesses.

We hebben bedacht dat we daar een beetje bij kunnen helpen. Sommigen van ons lezen regelmatig een boek over kerk en klimaat of daarmee samenhangende onderwerpen zoals bv. over de economische ordening. Als we zo'n boek de moeite waard vinden gaan we een kleine recensie plaatsen op deze website. Dat heb je een eerste idee over een boek en je weet aan wie je wat kan vragen als je twijfelt of je het zal gaan lezen. Daarnaast kan je het boek soms ook lenen van de schrijver van de recensie. Dat staat er dan bij.

Er komen niet met grote regelmaat recensies. Het is de vraag wanneer we wat lezen dat we de moeite waard vinden. Maar in de kerkapp en op de site zal er een aankondiging verschijnen.
We hopen dat dit ons allemaal weer een beetje verder brengt in het onderzoeken van onze christelijke identiteit in verhouding tot de schepping.

De allereerste recensie is van Koos van den Beukel. Deze gaat over het boek van Sam Janse, Toegewijd leven. Veel leesplezier.

De recensie staat onder de subtab "recensies", maar eenvoudiger: klik  HIER