informatie van PaKaN informatie van PaKaN
Plan van aanpak en visie

Afgelopen maanden zijn we druk bezig geweest met het schrijven van een nieuw plan van aanpak voor de komende (3) jaren. Komende tijd hopen we stukjes uit dit plan uit te lichten in kerkvensters. Benieuwd naar het hele plan? Het is te vinden op onze website!

We zijn begonnen met de vraag. Wat willen we nu eigenlijk bereiken. Was is ons doel. Niet dat we geen doel hadden, maar deze was al lang geleden opgesteld. Soms goed om daarbij stil te staan en met elkaar over te spreken. En wanneer een visie kort en bondig beschreven staat kun je er ook makkelijker erop focussen en gebruiken als maatstaaf voor huidige en nieuwe. Daarom zijn we gekomen tot de volgende visie:

Hier hopen wij de komende drie jaar aan te gaan werken. Een mooi doel! Zou toch supergaaf zijn als de komende jaren meer jongeren God, elkaar en zichzelf (beter) leren kennen en dat ze van uit die relaties geloof leven, beleven en uitdragen. Daar worden wij blij van! Daar zetten wij ons voor de volle 100% voor in!

10erFolowclub
Het nieuwe jeugdwerkseizoen is ook weer begonnen. Ook als PaKaN! willen we, voor zo ver mogelijk, de draad weer oppakken. De 10erDienst is al gestart. Ook willen we de rest van het tienerwerk weer opstarten. Wel zal dit er iets anders uit zien dan vorig jaar. Dit heeft te maken met de corona maatregelen maar ook met het tekort aan leiding. Daarom zullen we dit seizoen starten met een combinatie tussen club en catechisatie.
Alle jongeren van 12-16 jaar worden uitgenodigd voor de nieuwe 10er FollowClub avonden. Deze afwisselende avonden zijn gevuld met een stukje inhoud (met meer focus op onderwijs) en een stuk ontspanning/spellen (meer met focus op relaties). Het inhoudelijk stuk wordt verzorgd door ds. Karel Hazeleger. Het tweede deel zal een meer clubachtig programma kennen o.l.v. de clubleiding. Gezien het grote leeftijdsverschil zullen we deel van programma op leeftijd uit elkaar halen. De avonden worden gehouden op vrijdagavond van 19:00 uur tot  +/- 20:30 uur op de bovenverdieping van het Hervormd Centrum. Datums voor 2020 zijn: 23 okt // 06 nov // 20 nov // 4 dec // 18 dec.
Nog geen onderdeel van de groep? Kom gerust een keer kijken.

Start tienerwerk
Gezien we na de herfstvakantie pas beginnen vonden we het wel heel lang duren om onze tieners weer te kunnen ontmoeten. Dus hebben we afgelopen zondag een startactiviteit voor tieners gehouden. Het was écht supergezellig en we hebben een leuk moment gehad samen. We hebben een leuke en aftermovie gemaakt. Nog niet gezien? Scan hieronder de QR-Code en bekijk het filmpje.
Het was fijn om de ‘oude’ groep weer te ontmoeten en leuk om te zien hoe de nieuwe groep ook z’n weg gevonden heeft naar het tienerwerk. We hopen dat we met elkaar een mooi seizoen mogen
beleven.

Bevestiging
Afgelopen zondag, 27 september, ben ik in de Gereformeerde kerk bevestigt als ouderling met bijzonder taak, kerkelijk werker. Hier en daar kreeg ik al de vraag hoe dit nu zat. Mijn eerste drie jaar ben ik betaald en heb ik onder contract gestaan bij de hervormd kerk. In de praktijk werkte ik voor beide kerken. Dit contract is nu afgerond en voor de komende drie jaar sta ik onder contract bij de Gereformeerde kerk en in de praktijk werk ik en word ik betaald door beide kerken. Gezien ik nu onder contract sta van de gereformeerde kerk hoorde daar ook een (her) bevestiging bij. Dit is in te kleden op verschillende manieren. Er is gekozen voor de weg van ouderling met een bijzondere taak, kerkelijk werker. Dus in de praktijk zal er weinig veranderen. Mijn uren laten het ook niet toe om bij alle kerkenraadsvergaderingen aanwezig te zijn. Tenzij hier specifiek een rede voor is. Dus de komende drie jaar mag ik gewoon doorgaan met een vernieuwde dan wel extra zegen van Hem.

Corona
Afgelopen maandag was er weer een persconferentie. De overheid heeft helaas de regels behoorlijk moeten aantrekken. Wat dit voor gevolg heeft voor ons als jeugdwerk gaan we nu met elkaar bekijken en overleggen. Een deel zal wellicht kunnen vallen onder religieuze samenkomsten. Maar hoe we de regels moeten lezen en wat wijs is de komende weken wel/niet te doen zullen we later deze week helder krijgen. Op het moment van inleveren copy is dat nog niet helder.

Kom over en help ons
Via verschillende wegen is al aandacht besteed aan de dringend vraag naar meer ondersteuning binnen het jeugdwerk. Volgende kerkvensters zullen we een concreet overzicht plaatsen. Maar u/jij hoeft daar niet op te wachten! Nu al aanmelden kan ook zeker! Wilt u komen helpen? Dan zoeken we graag samen naar een geschikte plek.

Thomas Abbes