Doe mee aan de Week van gebed voor eenheid 15-22 januari 2023 Doe mee aan de Week van gebed voor eenheid 15-22 januari 2023
Het materiaal voor de Week van gebed voor eenheid 2023 werd voorbereid door kerken uit de Amerikaanse staat Minnesota. Zij kozen het thema ‘Doe goed, zoek recht’ uit, naar aanleiding van een Bijbeltekst uit Jesaja 1 vers 17. De gruwelijke dood van George Floyd in deze staat in 2020, als gevolg van het handelen van een politieagent, bracht wereldwijd een beweging op gang waarin (de gevolgen van) racisme en etnocentrisme worden besproken. Ook in de kerk. De jaarlijkse Week van gebed voor eenheid wordt georganiseerd door MissieNederland, de Raad van Kerken en Samen Kerk in Nederland (SKIN).

Door samen te bidden sluiten we ons aan bij miljoenen christenen die wereldwijd samen komen om te bidden.
Alle samenkomsten in Ommen beginnen om 19:30 uur en u/jij kunt deze bijwonen op:

Maandag 16 januari            -  Gezamelijke gebedsdienst Hervormde en Gereformeerde Kerk – Pand 25
Dinsdag 17 januari              - Evangelische Gemeente De Oase
Woensdag 18 januari          - RK Kerk St Brigitta