Informatie over Actie Kerkbalans (HG) 2024 Informatie over Actie Kerkbalans (HG) 2024
Wat gaat er veranderen? Met ingang van 2024 vragen wij u op het toezeggingsformulier ook aan te geven wat u van plan bent te geven voor de Paascollecte en de Eindejaarcollecte. Door dit zo te doen betekent een enorme verlichting van de administratieve last en kosten voor het Kerkelijk Bureau. Het heeft voor u als voordeel, dat de betaling van beide collectes net als de toezegging voor de Kerkbalans kan worden gespreid over het jaar (maximaal 10 termijnen).

De kerk is geconfronteerd met enorme prijsstijgingen. De gestegen energie- en personeelskosten zijn daar voorbeelden van. Hierdoor is het een grote uitdaging om financieel gezond te blijven. Een goede opbrengst van de Actie Kerkbalans is daarbij van groter belang dan ooit tevoren. Daarom vragen we onze gemeenteleden vanaf 18 jaar goed na te denken wat ze in 2024 willen en kunnen geven voor Kerkbalans. We beseffen dat een ieder van ons door de sterk gestegen kosten het financieel lastiger heeft gekregen. De één wat meer dan de ander. Het is dan ook goed te zeggen dat we blij zijn met elke bijdrage.

De inkomsten uit Kerkbalans vormen de financiële basis voor onze kerk. De uitkomst daarvan is bepalend of we onze belangrijke taken kunnen blijven vervullen. Mogen we ook in 2024 op u rekenen? Alvast hartelijk dank voor uw betrokkenheid en bijdrage.

Het College van Kerkrentmeesters
Hervormde Gemeente