Posters in Kerkvensters Posters in Kerkvensters
Als u bij de opmaak van uw poster geen gebruik maakt van de standaard Windows lettertypen, wilt u deze dan insluiten in het document, of beter nog, het font bestand apart aanleveren.
  • Insluiten in het document gaat in Word als volgt: Kies Extra -> Opties, tabblad Opslaan. Selecteer het vakje: TrueType lettertypen insluiten.
  • De font bestanden staan in de volgende directory: C:\Windows\Fonts. De redactie stuurt deze fonts dan mee naar de drukker. Indien u twijfelt, kunt u het beste de lettertypen insluiten.
MS Word werkt met zogenaamde opmaakprofielen.
Voor het vervaardigen van Kerkvensters hebben wij een groot aantal van deze opmaakprofielen gedefiniëerd.
Wanneer u in uw poster gebruikt maakt van o.a. Kop 1 t.m 8, dan wordt deze opmaak veranderd tijdens het invoegen in Kerkvensters.
De redactie moet dan de poster gaan bewerken om weer de juiste lay-out te krijgen.
Wij raden u aan om alleen het standaard opmaakprofiel te gebruiken.
Dit profiel is niet bij de redactie in gebruik voor het vervaardigen van Kerkvensters.

Opmaak profiel Word