Vacature jeugd- en gezinswerker PKN-Ommen Vacature jeugd- en gezinswerker PKN-Ommen
De afgelopen vijf en half jaar was er binnen PaKaN! een jongerenwerker actief. De huidige jongerenwerker is echter per 1 februari 2023 gestopt vanwege een andere betrekking in een andere gemeente. De Hervormde Gemeente Ommen-Vinkenbuurt en Gereformeerde Kerk Ommen-Witharen zoeken daarom een nieuwe enthousiaste jeugd- en gezinswerker die ondersteuning kan leveren aan en kan meewerken in ons jeugdwerk. Als jeugd- en gezinswerker zal je specifiek worden ingezet op de doelgroepen 10-18 jaar en gezinnen (ouders).
Het is de visie van PaKaN! dat jongeren God, elkaar én zichzelf leren kennen. En vanuit die relaties geloof leven, beleven en uitdragen. Wil jij helpen deze visie handen en voeten te geven?
We zoeken een jeugd- en gezinswerker die:
  • Ons helpt onze visie te realiseren en verder vorm te geven.
  • Een professional is die het jongerenwerk structureert, de lijnen uitzet en afbakent waar nodig.
  • Oog heeft voor de brede groep jongeren/gezinnen met verschillende (geloofs)achtergrond binnen PKN-Ommen.
  • Zichtbaar is bij jongeren en hun ouders, maar ook bij de rest van de gemeente om hen betrokken te houden bij het jeugdwerk.
  • Een coach is van vrijwilligers.
  • Samen met ons een aantal activiteiten organiseert voor de doelgroep (10-18 jaar en gezinnen).
Wij vragen de volgende kwaliteiten en eigenschappen van de jeugd- en gezinswerker:
  • Heeft een relevante opleiding en/of bewezen werkervaring in het kerkelijk jeugdwerk.
  • Beschikt over een HBO denk- en werkniveau.
  • Is kerkelijk betrokken in/met de Protestantse Kerk in Nederland.
  • Heeft kennis en ervaring rond jongeren 10-18 jaar.
  • Heeft kennis en ervaring rond de ondersteuning van geloofsopvoeding thuis.
  • Straalt het christelijke geloof uit en werkt vanuit die identiteit op herkenbare wijze.
  • Is communicatief vaardig zowel in real live als door middel van social media.
  • Staat dicht bij de belevingswereld van jongeren en jonge ouders.
  • Is enthousiast en heeft humor.
  • Is een creatief denker & doener en kan deze ideeën op een duidelijk manier overbrengen binnen PaKaN!
  • Is een verbinder die open staat en respect heeft voor een grote diversiteit in geloofsbeleving bij jong en oud.
  • Heeft de bereidheid om ook ’s avonds en in het weekend (zondag) te werken.
Wij bieden:
  • Een arbeidscontract voor 16 uur per week voor een periode van 3 jaar met een proefperiode van 1 jaar. Conform arbeidsvoorwaarden PKN kerkelijk werkers.
  • Inzet, enthousiasme en betrokkenheid vanuit vrijwilligers die meedenken en meehelpen met activiteiten binnen het jongerenwerk.
  • Vertrouwen en waardering van beide kerkenraden.
  • Regelmatig feedback/sturing vanuit de kerkenraden en PaKaN!
  • Een onafhankelijke klankbordgroep om mee te sparren.
  • Salariëring volgens de CAO van de PKN
Verklaring Omtrent Gedrag
De beide PKN kerken Ommen vinden veiligheid in het jeugdwerk van groot belang. Daarom is voor aanstelling als jeugd- en gezinswerker een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) noodzakelijk. Aan het eind van de werving- en selectieprocedure wordt hiervoor een aanvraagformulier verstrekt.
Meer informatie
Als je meer informatie wilt over deze vacature, kun je dit laten weten via e-mail: pakan@pkn-ommen.nl of telefoonnummer 06-25111378 (Arjan Veurink, jeugdouderling)
Reageren?
Je kunt je schriftelijke motivatie met CV tot en met 8 april 2023 per e-mail sturen naar pakan@pkn-ommen.nl o.v.v. vacature jeugd- en gezinswerker.

De eerste ronde van de te houden sollicitatiegesprekken staat gepland in week 16 (17-21 april 2023).
Op onze website pkn-ommen.nl staat meer informatie over de visie van PaKaN! (www.pkn-ommen.nl/pakan_1), de Hervormde Gemeente Ommen-Vinkenbuurt en Gereformeerde Kerk Ommen-Witharen.

De volldige vacature tekst is  HIER te downloaden