Vacature jeugd- en gezinswerker PKN-Ommen Vacature jeugd- en gezinswerker PKN-Ommen
We zoeken een jeugd- en gezinswerker die:
  • Ons helpt onze visie te realiseren en verder vorm te geven.
  • Een professional is die het jongerenwerk structureert, de lijnen uitzet en afbakent waar nodig.
  • Oog heeft voor de brede groep jongeren/gezinnen met verschillende (geloofs)achtergrond binnen PKN-Ommen.
  • Zichtbaar is bij jongeren en hun ouders, maar ook bij de rest van de gemeente om hen betrokken te houden bij het jeugdwerk.
  • Een coach is van vrijwilligers.
  • Samen met ons een aantal activiteiten organiseert voor de doelgroep (10-18 jaar en gezinnen).
Wij vragen de volgende kwaliteiten en eigenschappen van de jeugd- en gezinswerker:
  • Heeft een relevante opleiding en/of bewezen werkervaring in het kerkelijk jeugdwerk.
  • Beschikt over een HBO denk- en werkniveau.
  • Is kerkelijk betrokken in/met de Protestantse Kerk in Nederland.
  • Heeft kennis en ervaring rond jongeren 10-18 jaar.
  • Heeft kennis en ervaring rond de ondersteuning van geloofsopvoeding thuis.
  • Straalt het christelijke geloof uit en werkt vanuit die identiteit op herkenbare wijze.
  • Is communicatief vaardig zowel in real live als door middel van social media.
  • Staat dicht bij de belevingswereld van jongeren en jonge ouders.
  • Is enthousiast en heeft humor.
  • Is een creatief denker & doener en kan deze ideeën op een duidelijk manier overbrengen binnen PaKaN!
  • Is een verbinder die open staat en respect heeft voor een grote diversiteit in geloofsbeleving bij jong en oud.
  • Heeft de bereidheid om ook ’s avonds en in het weekend (zondag) te werken.
Wij bieden:
  • Een arbeidscontract voor 16 uur per week voor een periode van 3 jaar met een proefperiode van 1 jaar. Conform arbeidsvoorwaarden PKN kerkelijk werkers.
  • Inzet, enthousiasme en betrokkenheid vanuit vrijwilligers die meedenken en meehelpen met activiteiten binnen het jongerenwerk.
  • Vertrouwen en waardering van beide kerkenraden.
  • Regelmatig feedback/sturing vanuit de kerkenraden en PaKaN!
  • Een onafhankelijke klankbordgroep om mee te sparren.
  • Salariëring volgens de CAO van de PKN
Verklaring Omtrent Gedrag
De beide PKN kerken Ommen vinden veiligheid in het jeugdwerk van groot belang. Daarom is voor aanstelling als jeugd- en gezinswerker een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) noodzakelijk. Aan het eind van de werving- en selectieprocedure wordt hiervoor een aanvraagformulier verstrekt.

Meer informatie
Als je meer informatie wilt over deze vacature, kun je dit laten weten via e-mail: pakan@pkn-ommen.nl of telefoonnummer 06-25111378 (Arjan Veurink, jeugdouderling)

Reageren?
Je kunt je schriftelijke motivatie met CV tot en met 12 mei 2023 per e-mail sturen naar pakan@pkn-ommen.nl o.v.v. vacature jeugd- en gezinswerker.

De eerste ronde van de te houden sollicitatiegesprekken staat gepland eind mei in week 21 of week 22 (22 mei-2 juni 2023).

Op onze website pkn-ommen.nl staat meer informatie over de visie van PaKaN! (www.pkn-ommen.nl/pakan), de Hervormde Gemeente Ommen-Vinkenbuurt en Gereformeerde Kerk Ommen-Witharen.
Of klik  hier